Bli trygg på politikk

Publisert av: ane.fidjestol Publisert: 23. november 2022
Oppdatert: 01. desember 2022

Enten du har vært med en stund, eller er relativt fersk. Nå har du sjansen til å trene argumentasjon og lære deg noen nyttige verktøy av Oslo SVs stortingsrepresentant og tidligere leder av SU, Andreas Sjalg Unneland. Gjennom en kursrekke på tre mandagskvelder i januar og februar vil Andreas – og hans inviterte gjester – jobbe for at du skal bli en tryggere ambassadør for partiet.

Andreas Sjalg Unneland. Foto

Våren 2023 starter Oslo SV opp skoleringsrekken «Bli en trygg SVer»:

Kursholder: Andreas Sjalg Unneland, med inviterte gjesteforelesere

Andreas har vært leder av Sosialistisk Ungdom, sitter i fylkesstyret og er inne i sin første periode på Stortinget for Oslo. Han er kjent som en kunnskapsrik, hardtarbeidende og dyktig debattant som kommer lett i kontakt med folk og som evner å formidle politikk på en forståelig måte.

Målgruppe

Alle som ønsker å bli et aktivt SV-medlem som føler seg tryggere på hvordan man kan delta på SV-aksjoner i valgkampen, og inspirert i arbeidet for å fremme SVs politikk er velkommen, enten du er helt fersk og ikke har vært aktiv før, eller har vært med lenge. De eneste kravene er at du har lyst til å bidra og kan delta på alle tre samlingene.

Kurskveldene vil bli lagt opp slik at de hver gang har en faglig del og en del der vi jobber mer praktisk. Det blir servert kaffe, frukt og grønt på samlingene. Alle deltakere som fullfører får diplom.

Meld deg på her innen 18. desember. Det er 40 plasser på kurset. De som kan delta på alle tre kvelder prioriteres dersom det blir fullt.

1. møte: Bli en stolt SV-er
Tid og sted: Mandag 16.1 på Stortinget 17:30-20:00

2. møte: Hvem er SVs velgere og hvordan kommunisere budskapet vårt
Tid og sted: Mandag 30.1 på Stortinget 17:30-20:00

3. møte: Skru hodet i valgkampmodus
Tid og sted: Mandag 6.2 på Stortinget 17:30-20:00

Felles avslutning etter siste kurskveld.