Betal eiendomsskatt til Oslo SV!

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 28. mai 2015
Oppdatert: 01. september 2015
Takk til alle som har betalt sin eiendomsskatt til Oslo SV! Vi håper flere vil bidra til dugnaden. Årets valg står om hvem som skal styre byen vår! Vi håper du som har en bolig som blir skattepliktig vil trene på å betale eiendomskatt, ved å gi den til Oslo SV!

Vi trenger penger for å vinne valget. Programmet vårt sier at vi vil innføre eiendomskatt i Oslo for alle som har en bolig med markedsverdi på 3,75 mill. eller høyere. Når vi vinner valget vil skatten neste år gå til Oslo kommune, og du betale den. I år er det frivillig, men jeg vil oppfordre deg til å gi skatten som bidrag til Oslo SVs valgkamp.

Skattesatsen har stor betydning for hvor stor skatten blir, og jeg har i regnestykkene nedenfor benyttet 4 promille. Da blir skatten slik som vist i tabellen:

Markedsverdi Skatt
4 200 000 1 440
4 400 000 2 080
4 600 000 2 720
4 800 000 3 360
5 000 000 4 000
5 500 000 5 600
6 000 000 7 200
6 500 000 8 800
7 000 000 10 400
8 000 000 13 600
10 000 000 20 000

Om du kommer under minstegrensen håper jeg du vil gi et bidrag til valgkampen – alle bidrag hjelper. La oss løfte i flokk! Der Høyre og Frp har ”rike onkler”, må SV satse på ”mange bekker små”!

”Skatten” kan betales inn til konto nr. 8101.24.16024. Merk betalingen med ”Eiendomskatt 2015”.

Parolen er: Den eiendomskatten vi slipper å betale til Oslo Kommune, gir vi nå til Oslo SV!

Takk for innsatsen – og velkommen som ”eiendomsskatteyter”!

Hilsen Oslo SV

v/Bent Fjelddalen

Vi gjør oppmerksom på at i henhold til endringer i Partiloven (lov 2013 1.2.2013 nr. 6) er alle organisatoriske ledd av de registrerte politiske partiene pålagt en særskilt plikt til å rapportere mottatte valgkampbidrag over 10 000 kroner innen fire uker etter mottak, jf § 18 fjerde ledd, til et sentralt register i regi av SSB.