Politiske grupper

Oslo SV har en rekke politiske grupper som er åpne for medlemmer som har kunnskaper eller vil lære mer om ulike felt. TRYKK HER for å bli med i en av gruppene og bli med å utvikle SVs politikk.

De politiske gruppene skal:

Miljøgruppa

Opptatt av klima-, miljø- og samferdselspolitikk? Da er miljøgruppa noe for deg. Gruppa ledes av Ivar Melby. Klikk her for å bli med i Miljøgruppa på Facebook.

Digitaliseringspolitisk gruppe

Er du opptatt av teknologi og digitalisering? Digitaliseringspolitisk gruppe jobber for å øke kunnskapen rundt digitaliseringspolitikk og utvikler ny politikk på feltet. Leder av gruppen er Gajaen Chandrasegaram Du kan melde inn i gruppa i dette skjemaet.

Økonomi og fordelingspolitisk gruppe

Gruppe på politikkområdet økonomi og fordeling ledes av Per Botolf Maurseth. Meld deg inn i gruppa i dette skjemaet.

Antirasistisk gruppe

Antirasistisk gruppe ledes av Sunniva de Leon. Meld din interesse i dette skjemaet, så får du informasjon om det neste møtet i gruppa.

Internasjonal gruppe

Opptatt av hva som skjer rundt i verden? Da er internasjonal gruppe noe for deg! Gruppa ledes av Oda Sofie Heien. Klikk her for å bli med i Internasjonal gruppe på Facebook.

Kvinnegruppa

Er du feminist og elsker 8. mars? Bli med i Oslo SVs kvinnegruppe! Gruppa ledes av Sidsel Fjelltun. Klikk her for å bli med i Kvinnegruppa til Oslo SV på Facebook.

Eldrepolitisk gruppe

Opptatt av at Oslo skal være en aldersvennlig by med god velferd for alle? Bli med i Eldrepolitisk gruppe! Gruppa ledes av Mette Kolsrud. Ta kontakt med Mette Kolsrud for å bli med. Du finner også rapporter gruppa har skrevet på Oslo SVs ressursbank.

Faglig nettverk

Oslo SV har også et nettverk over alle tillitsvalgte og folk som er opptatt av faglig politikk (arbeidslivspolitikk). Ta kontakt med faglig leder Stina Baarne Hassel hvis du har noen spørsmål, og send en mail til oslo@sv.no for å bli med i nettverket.

Utdanningspolitisk gruppe

Skolepolitisk gruppe ledes av Øystein Jetne. Ta kontakt med Øystein på mail hvis du vil jobbe med skole og utdanningspolitikk.

Kulturgruppa

Er du brennende interessert i kulturpolitikk, eller kanskje utøver selv? I Kulturgruppa kan du være med å utvikle spennende kulturpolitikk og være med å arrangere spennende møter i kulturbyen Oslo. Ta kontakt med Carl Morten Amundsen for å bli med.

Boligpolitisk gruppe

Oslo har også en boligpolitisk gruppe for deg som er engasjert i bolig- og byutviklingspolitikk. Leder av gruppen er Stian Amadeus Antonsen. Klikk her for å bli med i Boligpolitisk gruppe på facebook.

Helsepolitisk gruppe

SV har nylig startet opp en helsepolitisk. Kontaktperson for gruppen er Andrea Alacron.

Skeive sosialister

SV har også et nettverk for SVs skeive medlemmer med base i Oslo. Nettverket ledes av Cathrin del Rio Honningsvåg og kan kontaktes på epost: skeivesosialister@sv.no. Bli med i nettverkets facebookgruppe her.

Samepolitisk nettverk

SVs samepolitiske nettverk består av folk i partiet som ønsker å arbeide med samepolitiske saker. Det bistår SVs folkevalgte i samepolitiske spørsmål, og er et verksted for videreutvikling av partiets samepolitikk. Er du medlem i partiet og har lyst til å delta? Bli med på nettverkets interne diskusjonsside her.

Funkisnettverket

Funkisnettverket i SV jobber for likestilling og mot diskriminering av funksjonshindrede, og ledes av Camilla Huggins Aase. Internt fungerer nettverket som et samlingspunkt for SVs medlemmer med interesse for og kompetanse på funkispolitikk gjennom en lukket Facebook-gruppe åpen for alle medlemmer. Vi har også en åpen side og en Instagramprofil.