Oslo SVs nominasjonsmøte er Norges største nominasjonsmøte og arrangeres nå for første gang digitalt. For å sørge for at møtet går smidig og rettferdig for seg er vi nødt til å bruke to ulike digitale verktøy. Du ser og hører på selve møtet via Zoom, mens innsjekking, saksliste og voteringer skjer i GoPlenum.
Tips: Hvis du har mulighet er det lurt å ha to skjermer under nominasjonsmøtet. Da kan du ha videomøtet (Zoom) åpent på PC, mens du bruker GoPlenum på smarttelefon/nettbrett.
Her finner du instruksjon på hvordan du kan bruke GoPlenum og Zoom på samme datamaskin.
Se denne videoen for å lære hvordan du laster ned, logger inn og bruker GoPlenum i forbindelse med nominasjonsmøtet.
GoPlenum kan brukes både på PC, mobil og på nettbrett. For å kunne bruke GoPlenum på mobil eller nettbrett må du laste ned en app. Dette er veldig enkelt og helt gratis!
Du trenger ikke laste ned GoPlenum. Gå inn på nettleseren din og søk på: https://sv.goplenum.com/start-side
Alle som er påmeldt nominasjonsmøtet skal ha mottatt en SMS fra GoPlenum med innloggingsinformasjon.
Følg anvisningene i SMS-en og fyll inn organisasjonskoden (som er «sv») og din egen unike registreringskode.
Du vil så bli bedt om å fylle inn og gjenta et valgfritt passord som du lager selv. Dette bruker du ved evt senere innlogginge i GoPlenum.
Trenger du mer hjelp eller opplever du problemer med GoPlenum?Sjekk ut vår hjelpeside med korte instruksjoner fra GoPlenum, eller bla ned for å se hvordan du kan få hjelp.
Vi bruker Zoom til å vise hva som skjer på talerstolen og ved ordstyrerbordet. I tillegg viser vi kode som skal brukes ved opprop og til å vide skjermbilder om resultat av voteringer og liknende.
Vi anbefaler at du følger møtet i Zoom og ikke på andre plattformer. Det er mulig å følge møtet som en sending på Oslo SVs Facebook-side eller Oslo SVs YouTube-kanal. Men merk at det er en forsinkelse i denne sendingen (mellom noen sekunder og et minutt) som gjør at du ikke har så god tid på deg når det er voteringer om opprop. Vi anbefaler derfor alle delegater å bruke Zoom for å være sikker på at man får stemt.
Zoom kan brukes både på PC, mobil og nettbrett. Må mobil og nettbrett må du laste ned Zoom-appen for å bruke Zoom. På PC kan du du velge om du vil laste ned appen eller om du vil følge Zoom-møtet fra nettleseren din. Vi anbefaler at du laster ned appen, også på PC.
Før møtet (senest kl 12 samme dag) vil du få tilsendt en lenke til et eget møterom på Zoom. Følg lenken for å logge inn.
Kamera på møtet:
Idet du entrer det digitale møterommet velger du om du ha på kameraet eller ikke. Vi håper mange velger å ha kameraet på, men merk deg at møtet strømmes direkte på Facebook og YouTube. Dersom du vil være garantert å ikke vises på sendingen skrur du kameraet av.
Mikrofon på møtet:
Du blir også spurt om hva slags mikrofon du bruker. Velg «Use computer audio». Men merk at det er kun forhåndsinnmeldte talere som får ordet under dette møtet.
Her finner du i tillegg en egen brukerveiledning for Zoom dersom du har andre spørsmål.
Har du problemer eller lurer du på noe? Her finner du svar på de vanligste spørsmålene.
Dersom du får tekniske problemer før eller underveis i møtet kan du også kontakte vårt Support-Team ved å fylle ut dette skjemaet, så kontakter vi deg i løpet av kort tid. Du kan også stille spørsmål til host i møterommet i Zoom.