Alt du trenger å vite om nominasjonsmøtet

Publisert av: Roman Linneberg Eliassen Publisert: 29. november 2016
Oppdatert: 29. november 2016
Lesetid: ca. 2 min
Torsdag 1. desember skal Oslo SVs medlemmer beslutte den endelige stortingslisten for neste års stortingsvalg. Møtet finner sted i Samfunnssalen, Arbeidersamfunnets plass 1, og starter kl 1700. Registrering fra kl 1600.

HVOR SKAL MØTET VÆRE?
Møtet har blitt flyttet til Samfunnsalen, Arbeidersamfunnets plass 1. Dette erstatter stedet som ble oppgitt i tidligere kunngjøring.

NÅR BØR JEG MØTE OPP?
Møtet starter kl 17.00, og innsjekkingen åpner kl. 16:00. Vi anbefaler alle å møte opp i god tid. Møtet starter uansett til oppsatt tid.

HVEM HAR STEMMERETT?
*Alle medlemmer i Oslo SV som har betalt kontingent i inneværende kalenderår (2016). Pass derfor på at kontingenten er betalt i god tid før nominasjonsmøtet.
*Nye medlemmer må har meldt seg inn og betalt kontingent senest 3 måneder før nominasjonsmøtet.
*Medlemmer som har flyttet til Oslo, må ha meldt overgang til Oslo SV minst 3 uker før nominasjonsmøtet.

Lurer du på om du har betalt kontingenten i år? Ta kontakt med oslo@sv.no snarest. Har du betalt en av de siste dagene før møtet bør du ha med deg kvittering eller bankutskrift som dokumentasjon. Det er ikke anledning til å betale medlemskap kontant.

HVORDAN KOMMER MØTET TIL Å FOREGÅ?
Etter at ordstyrerne er valgt, og forretningsorden (reglene for møtet) er vedtatt, vil vi få en presentasjon av nominasjonskomitéens innstilling til liste. Deretter vil vi gå igjennom listen plass for plass med presentasjoner, støtteinnlegg og votering. Det vil ikke være noen åpen debatt om kandidatene.

HVORDAN FOREGÅR VOTERINGENE?
Det er mulig å sjekke inn etter at møtet har startet, men når vi går til votering stenges innsjekkingen. Dørene er lukket så lenge voteringen pågår. Alle delegater må vise frem delegatkortet sitt og stemple det nummererte stemmekortet sitt ved en av fire stemmestasjoner inne i møtesalen. Vi oppfordrer alle til å gå raskt tilbake til plassen sin når man er ferdig med å votere, slik at vi kommer igang med innleggene til neste plass. Tellingen foregår under debatten til neste plass på listen – men resultatet vil bli offentliggjort før neste votering. Merk at man må være fysisk tilstede på møtet for å avgi stemme – det er ikke anledning til å gi fullmakt videre til andre.

BLIR DET SALG AV MAT OG DRIKKE?
Det blir mulig å kjøpe kaffe/te, rundstykker og kaker på møtet. Det blir også salg at SV-T-skjorter, bøker og loddsalg – så ta med penger hvis du ikke har Vipps. Å arrangere nominasjonsmøte er ikke gratis, vi oppfordrer derfor alle til å kjøpe mat, drikke og lodd!

HVOR KAN JEG LESE MER OM KANDIDATENE?
Du kan lese mer om kandidatene og nominasjonsmøtet på denne siden.

HVOR LENGE VARER MØTET?
Det er vanskelig å si nøyaktig hvor lenge møt kommer til å vare, men vi anslår at det er ferdig innen 2200. Møtet heves når listen er endelig vedtatt.

 

KONTAKTINFO

Spørsmål om nominasjonsmøtet kan rettes til:
Ane Fidjestøl
oslo@sv.no
tlf. 452 44 724.

Presseansvarlig:
Martin Grüner Larsen
mgl@stortinget.no
tlf. 986 20 468